Konstrukcje z profili o przekroju kwadratu, prostokąta

Polish forum

Moderator: PrzemoF

Forum rules
Regulamin forum i pomocne informacje

WAŻNE! Przeczytaj zanim poprosisz o pomoc
sp36

Konstrukcje z profili o przekroju kwadratu, prostokąta

Post by sp36 »

Witam.
Jestem nowy na forum. Jestem również kompletnym nowicjuszem jeśli chodzi o programy CAD. Od miesiąca przeglądam filmiki na YT, czytam fora, nie znalazłem do tej pory odpowiedzi na mój problem.
Chcę stworzyć szkielet np wózka pod migomat. Profile np 20 x 40 mm. Chodzi o to bym mógł łączyć ze sobą elementy konstrukcji ( czoło do boku ) w taki sposób żeby zmieniając np rozstaw między nogami poprzeczki je łączące się automatycznie wydłużały lub skracały. Jeśli zmienię kont nogi konty zakończeń poprzeczek też powinny się zmieniać. W żadnym stole roboczym nie znalazłem takiej funkcji. Na koniec chcę elementy składowe zwymiarowane ( długości oraz konty ) wydrukować. Potrzebuję dorobić do warsztatu domowego kilka prostych urządzeń. Marzy mi się aby stal ciąć raz a dokładnie. Jest wiele poradników w sprawach bardziej skomplikowanych, natomiast takiego nie znalazłem. Dziękuję, pozdrawiam.
PrzemoF
Veteran

Re: Konstrukcje z profili o przekroju kwadratu, prostokąta

Post by PrzemoF »

Witaj na forum!
Nie jestem pewien czy Flamingo/Dodo to dokładnie to czego szukasz, ale jest spora szansa, że tak. Tu jest trochę informacji:
https://forum.freecadweb.org/viewtopic.php?t=22711
https://www.freecadweb.org/wiki/Flamingo_Workbench
sp36

Post by sp36 »

Dzięki za reakcję. Flamingo widziałem, wszystko co tam jest dotyczy rur, profili o kształcie C lub H. Trafiłem na to dzisiaj w nocy i nie sprawdziłem wszystkich opcji, jednak wydaje mi się, że tam nie ma tego co potrzebuję. A wydawało mi się że przy tak dużych możliwościach programu funkcja "przyklejenia z możliwością przesunięcia" nie jest nie tylko niczym dziwnym ale wręcz czymś podstawowym, upraszczającym projekty konstrukcji.